Viewing entries in
GYVENTOJŲ IDĖJOS

N. VILNIOS GATVĖS

1 Comment

N. VILNIOS GATVĖS

Linksmoji g.

LINKSMOSIOS G. PRATĘSIMAS IKI PERGALĖS G.

Ši atkarpa jau daug dešimtmečių pažymėta Vilniaus vystymosi plane, tačiau niekada nebuvo imtasi priemonių ją nutiesti. O jos nebuvimas labai apsunkina pateikimą į čia pastatytus ir statomus daugiabučius ir gyvenamuosius namus. 

G. ŽEMKALNIO G. PRATĘSIMAS IKI PRAMONĖS G.

Žemkalnio g.

Gatvė numatyta bendruoju Vilniaus miesto planu. Pirmu etapu galima būtų pratęsti gatvę iki A. Kojelavičiaus gatvės. Ši jungtis pagerintų susisiekimą, nukrautų A. Kojelavičiaus gatvę, šalia būsimos gatvės suformuoti sklypai vienbučių gyvenamųjų namų statybai, todėl gatvės atsiradimas neišvengiamas. Kitu etapu galima sutvarkyti esamas pervažas per geležinkelį bei panaudoti esamą Arimų gatvės dalį tarp geležinkelio atšakų. Šiuo metu yra tik viena pervaža po geležinkeliu - Šiaurės g., todėl šiaurinė N. Vilnios dalis yra nepatogiai atskirta nuo pietinės dalies.

APLEISTOS POŽEMINĖS PERĖJOS S. BATORO G. PRIE PILIAVIETĖS SUTVARKYMAS

Čia po Stepono Batoro g. įrengta požeminė pėsčiųjų perėja apleista, nėra lietaus nuvedimo, auga krūmai, mėtosi atlūžę betono blokai. Reikia sutvarkyti, įrengti apšvietimą ir pėsčiųjų takus iki jos, kad būtų galima panaikinti šalia esančią nesaugią antžeminę pėsčiųjų perėją. Taip pat tikslinga perkelti Lelijų stotelę į šalia padarytas įvažas autobusams.

GYVENTOJŲ SUKURTAS FACEBOOK PUSLAPIS SKIRTAS NV GATVIŲ PROBLEMOMS:

www.facebook.com/Kelioduobe

KITOS LOKALINĖS PROBLEMOS:

1 Comment

N.VILNIOS DVIRAČIŲ TAKAI

1 Comment

N.VILNIOS DVIRAČIŲ TAKAI

ŽALIĄ ŠVIESĄ DVIRAČIAMS!

Pritaikyti N. Vilnią dviratininkams ir sujungti dviračių takus į vientisą tinklą, užtikrinti saugų dviračių parkavimą prie mokyklų, patogų Vilniaus centro pasiekiamumą. Natūralios dviračių trasos, tokios kaip Vilnios pakrantė, atrodo apgailėtinai ir šiandien negali būti naudojamos pagal paskirtį.

NAUJOSIOS VILNIOS DVIRAČIŲ TAKŲ PLĖTRA

1.    Dviračių takas nuo miesto ribos su Galgiais per Šiaurės - Žaliakalnio g. iki Stepono Batoro g.

1takas.PNG

2. Trūkstama dviračių tako dalis į Vilniaus senamiestį Stepono Batoro g. nuo Mildos stotelės iki Lelijų stotelės. Arba alternatyvi atkarpa aplenkianti itin stačią įkalnę ties Pūčkorių atodanga nuo Pūčkorių atodangos stotelės S. Batoro g. iki Belmonto pramogų komplekso, toliau Belmonto gatve iki Užupio. S. Batoro g. neturi nei apšvietimo, nei šaligatvių, nei pakankamų kelkraščių. Dėl to labai sudėtinga ir pavojinga dviračiu patekti į N. Vilnią.

PRIE MOKYKLŲ IR KITŲ MOKYMOSI ĮSTAIGŲ ĮRENGTI DVIRAČIŲ SAUGOJIMO STOGINES

1 Comment

PLĖTRA PRIE ROKANTIŠKIŲ UŽTVANKOS

Comment

PLĖTRA PRIE ROKANTIŠKIŲ UŽTVANKOS

Rokantiškių tvenkinys – rytinėje Vilniaus miesto dalyje, Rokantiškėse esantis tvenkinys, susidaręs pastačius užtvanką Vilnios upėje.

Šalia tvenkinio palanki vieta privačių namų statybai,  laisvalaikio zonų įrengimui. Čia galėtų atsirasti baidarių trasos pradžia. Šalia yra pilkapynas ir pirmasis Lietuvoje popieriaus fabrikas - architektūros paveldo paminklas. Tokia vieta galėtų tapti reikšmingu traukos centru, kuriame galėtų kurtis ir komercija, ir visuomeniniai pastatai, ir gyvenamieji namai.

Iškėlus nakvynės namus, padidėtų teritorijos vertė. Šioje vietoje būtų galima įrengti komercinės paskirties patalpas, kavinę, restoraną. Galėtų atsirasti nuomojama pirtis ar vieta aktyviems/ramesniems užsiėmimams, hobiams ar būreliams. 

Comment

VIEŠOSIOS ERDVĖS PRIE ISTORINIO PASTATO SUKŪRIMAS VILNIJOS VERSLO INKUBATORIUJE PRAMONĖS G. 97

6 Comments

VIEŠOSIOS ERDVĖS PRIE ISTORINIO PASTATO SUKŪRIMAS VILNIJOS VERSLO INKUBATORIUJE PRAMONĖS G. 97

Adresas: Pramonės g. 97, Vilnius
Statyba: XX a.
Stilius: istorizmo - romantizmo stilistika

XX a. pradžioje šioje vietoje pradėjo kurtis Sofijos popieriaus fabrikas. Patogi strateginė padėtis - geležinkelio atšaka ir Vilnios upė (įrengta užtvanka dabartinės salos vietoje - neišliko) sąlygojo popieriaus fabriko atsiradimą. Iki šių dienų išliko pastatytas istorizmo-romantizmo stilistikos “pilaitė” - fabriko administracinis pastatas. Po II-jo pasaulinio karo aplinka visiškai pasikeitė, atsirado katilinė ir aplinkiniai stambūs fabriko “Neris” cechai. “Pilaitė” tapo sunkiai pastebima. Šiuo metu apleista, nenaudojama.

pilaite

Tokiose teritorijose galimos konversijos ir regeneracijos pritaikant industrines teritorijas moderniems žmonių poreikiams. 
Pasauliniuose pavyzdžiuose gausų puikių sprendimų, kaip galima efektyviai išnaudoti buvusių gamyklų vietas. Vienas iš garsiausių pavyzdžių - High line parkas NY, JAV. 

PRAMONĖS G. 97 galimi įvairūs sprendiniai. Čia galimi plenerai vasarą, žiemą, esant tinkamoms oro sąlygoms galima kita veikla. Sofijos popieriaus fabriko pastatą galima restauruoti ir pritaikyti start-up'ams, įrengti kavinę, vykdyti kūrybinę, meninę veiklas ar rengti koncertus.
Ko gero civilizuočiausias būdas būtų paskelbti idėjų konkursą teritorijos tvarkymui. Tokiu būdu ir visuomenė ir kuriantys profesionalai neliktų nuošalyje. Konkurso būdu būtų galima surasti racionaliausią ir patraukliausią idėją.

Paprasti igyvendinimai

Pastaruoju metu populiarėja įvairūs, daug kaštų nereikalaujantys projektai - pasigerink pats. Vienas žinomiausias tokio tipo projektas - gatvės meno festivalis. Jo metu menininkai kuria aplinkoje, kurioje patys būna. Tokiu būdu aplinka modernizuojama, įvairiais atvejais asmeninama, dažnai kyla ir jos patrauklumas, potensialas prikviesti daugiau kuriančių žmonių, mažėja kriminogeninė situacija ir gerėja socialiniai ryšiai tarp aplinkinių gyventojų ir vietos lankytojų.

paprastiigyvendinimai2

6 Comments

TUPUTIŠKIŲ SERPANTINO RESTAURACIJA

Comment

TUPUTIŠKIŲ SERPANTINO RESTAURACIJA

Tuputiškių serpantinas - vienintelis Lietuvoje serpantinas, techninis kultūros paveldas. Nei ilgiu, nei aukščiu jis negali lygintis su kalnų serpantinais, bet vingių staigumu tikrai jiems nenusileidžia. Akmenimis grįstas serpantinas nutiestas 20 a. pradžioje. Tai – vienintelis kelias, jungiantis Žemąjį Pavilnį su Aukštuoju, kuriame yra daug visuomeninės paskirties objektų – mokyklos, vaikų darželis, biblioteka, bažnyčia. Jis labai reikalingas vietos gyventojams.
Deja serpantino būklė labai prasta ir pavojinga eismui. Danga duobėta, lopyta asfaltu. Kelias neapšviestas, apaugęs dideliais medžiais ir krūmynais. Serpantinas ir aplinkinis šlaitas ardomi lietaus vandens erozijos.
 

Jau nuo 2008 metų šis paveldo objektas laukia savo restauracijos, kuriai jau yra paruošti projektiniai pasiūlymai.  Keli vaizdai, kaip galėtų atrodyti serpantinas. 

architecture-street-mountain2.jpg

Comment

GYVENTOJAI PAGEIDAUJA KAVINIŲ, PARDUOTUVIŲ, PASLAUGŲ TEIKIMO VIETŲ

2 Comments

GYVENTOJAI PAGEIDAUJA KAVINIŲ, PARDUOTUVIŲ, PASLAUGŲ TEIKIMO VIETŲ

Skirtingų kultūrų žmonėms patinka skirtingi dalykai. Naujojoje Vilnioje ir Pavilnyje gyvena daugybė skirtingų požiūrių, išsilavinimų, kultūrų ir įvairias pajamas uždirbančių žmonių. Visiems jiems reikia įsigyti  įvairių paslaugų ar produktų. Šiose teritorijose yra didelis potencialas kurti vietines parduotuves, kavines, ar panašiai. Esant plataus spektro paklausai, galimi įvairūs komerciniai modeliai.

--------

 Įvairiais metų laikais skirtingos vietos generuoja žmonių srautus. Todėl vienas iš verslo variantų - sezoninės paslaugos.

--------

Reiktų nepamiršti, kad vietiniai verslai didina vietinių gyventojų saugumo jausmą,  prisideda prie aplinkos saugojimo, generuoja žmonių srautus. Šalia vieno įkūrus kito tipo paslaugų ar prekių pardavimo vietas, situacija pagerėja abiems verslams.

2 Comments

Dviračių laikikliai 31 ir 27 autobusams

Comment

Dviračių laikikliai 31 ir 27 autobusams

Prieš keletą savaičių gavome puikų pasiūlymą iš Pavilnio gyventojo. Jis siūlo Pavilnio ir Naujosios Vilnios autobusams pritaisyti laikiklius dviračiams. Tokiu būdu autobusas galėtų su savimi gabenti 2-3 dviračius. Ši idėja puiki keliais aspektais. Pirmiausia Juodasis kelias, Ribiškių Didžioji gatvė bei Džiaugsmo gatvė labai pavojingos dviratininkams. Automobiliai lekia dideliu greičiu, šalikelės siauros ir dengtos grubiu žvyru ar mažais akmenimis. Keliai prastai apšviesti. Taip pat Pavilnio ir Naujosios Vilnios apylinkės gana kalvotos. Neretai norint grįžti namo tenka užvažiuoti į solidžią kalvą ir nevisiems tai paprasta užduotis. Galimybė saugiai ir legaliai vežtis dviratį autobusu gerokai palengvintų dviračių mėgėjų bėdas, taip pat atvertų naujas  transporto galimybes paaugliams ar sveikiau gyventi norintiems žmonėms. Panašaus tipo laikikliai naudojami nė viename kalnuotame mieste ir būtų puikus sprendimas teritorijoms, kuriose dviračių takus įrengti trūksta lėšų. 

Daugiau apie laikiklius ir kaip jais naudotis šiame video:

Comment

VAIKŲ ŽAIDIMO AIKŠTELĖS, LAUKO TRENIRUOKLIAI, SPORTO AIKŠTELĖS

2 Comments

VAIKŲ ŽAIDIMO AIKŠTELĖS, LAUKO TRENIRUOKLIAI, SPORTO AIKŠTELĖS

Kiemuose būtina įrengti daugiau modernių vaikų žaidimų aikštelių. Šalia jų - sporto aikšteles ir lauko treniruoklius. Tai vienas iš saugios kaimynystės principinių sprendinių. Žmonės renkasi lauke, bendrauja, susipažįsta su kaimynais. 

Galima tam tikru nustatytu laiku uždaryti kelio dalį, kuri nesukeltų kitiems diskomforto ir joje žaisti futbolą, krepšinį ar užsiiminėti kita veikla. 

2 Comments

MENININKŲ PLENERAI - APLINKOS AKCENTŲ KŪRIMAS

1 Comment

MENININKŲ PLENERAI - APLINKOS AKCENTŲ KŪRIMAS

8f041d4f-a6ce-4b74-bd9f-0cff6e3c1ed7-620x449.jpeg

Vieni paprasčiausių būdų greitai ir efektyviai pagerinti aplinkos kokybę - joje būti ir joje kurti. Visais metų laikais galimi kūrybiniai plenerai. Tokiu būdu aplinka tampa malonesnė, jaukesnė. Galima įvairius meno kūrinius eksponuoti mėgiamose vietose. Žinoma, jeigu tai niekam netrukdo ar neįžeidžia. Ekspozicija gali tapti ilgalaike - puošti aplinką ir leisti kūrėjui pasireikšti, o aplinkiniams stebėti ir grožėtis.

1 Comment